Recenzie: Amalia de Liza Karan

2*Carte oferită de autoarea Liza Karan.

Descriere oficială: 

Amalia este o adolescentă care se îndrăgostește nebunește de Zain, un bărbat mai în vârstă, de cultură și religie diferite de ale ei. Și, când dragostea lor reușește să se ridice mai presus de convingerile fiecăruia, un secret bine păstrat iese la iveală și e pe punctul de a o ruina.

 

Recenzie:

Această carte am primit-o acum ceva vreme și spre rușinea mea, am uitat de ea. Știu, știu, cum pot să uit de o carte. dar uitați că s-a întâmplat și asta.
Dar îndată ce am găsit-o, m-am și apucat de ea.

Am eu o chestie cu cărțile romance, întotdeauna mi se par siropoase și enervante însă cartea asta m-a surprins în mod plăcut. Autoarea e creat o poveste foarte realistă, nu sunt vampiri, prinți sau viruși mortali, sunt doar doi oameni care trăiesc în Bucureștiul zilelor noastre, care se întâlnesc și se îndrăgostesc. Cartea ne spune povestea lor și cum, cu trecerea timpului, o relație se poate deteriorarea sau chiar să devină mai puternică.429153_272305756228678_481689988_n

O avem pe Amalia, o adolescentă de 17 ani care într-o zi, o întâlnește pe Zain, un arab trecut de ceva vreme de vârsta adolescenței. Însă în ciudata tuturor, cei doi se îndrăgostesc și încep o relație.
La început totul pare roz și strălucitor, dar ca în orice relație, întotdeauna vine un moment în care apar probleme și greutăți.
Mi-a plăcut foarte mult realismul din poveste, la fel și personajele. Amalia își începe viața sub ochii cititorului, și suntem martori și la maturizarea ei, odată cu trecerea anilor. Deși au fost momente în care mi s-a părut că se comportă prostește dar am realizat că toți oamenii fac prostii când devin prinși în tornada sentimentelor și a iubirii.

Zain nu mi-a plăcut. Mai mult, am ajuns să-l urăsc puțin. Recunosc, părea îndrăgostit de ea dar eu încă tot nu-mi dau seamă dacă era o iubire adevărată sau o iubire obsesivă. Comportamentul lui m-a enervat la culme, deși era un bărbat în toată firea, uneori se comporta ca un copil mic și se bosumfla din orice. Mi s-a părut egoist și la un moment dat, am realizat că nu-l merita pe Amalia. Totul este permis în numele iubirii, cel puțin așa se zice, dar putem numi iubire punctul acela în care doar rănești persoana pe care cică, o iubești?
Acțiunea, după cum am zis, se lungește pe parcursul a mai mulți ani. Acest lucru mi-a plăcut. Mi-a plăcut și stilul autoarei, nu se complică cu citate lungi și fără sens, ci ne pune pe tavă o poveste ușor de citit, care iți stârnește curiozitatea începând de la prima pagină.
Finalul mi-a plăcut, cel puțin până la momentul acelei întâlniri în parc. Eram gen „de ce trebuia să fie așa?” dar nu pot să zic că mi-a displăcut, nu vreau să intru în spoilere așa că mai bine mă opresc aici.

Amalia este un roman despre iubire și maturizare, emoționant și melancolic, o carte încărcată cu emoții și trăiri. Dacă vă plac cărțile romantice atunci, vă recomand să puneți mânuțele pe această carte, mai ales că este scrisă de un autor român.

Punctaj: 3/5

Date:
Titlu: Amalia
Autor: Liza Karan
Pagini: 231
Editura: Editura Virtuală
Lasă un răspuns

