Recenzie: Ascultă-ți gândul și împlinește-ți visele de Ionuț Caragea

asculta-ti-gandul-si-implineste-ti-viseleDescriere oficială:

În acest roman autobiografic, Ionuţ Caragea vorbeşte despre naşterea şi devenirea sa ca poet, ca om, ca entitate de esenţă divină în context teluric.

Recenzie:

Știți sentimentul acela când stați ore în șir și vă holbați la o filă goală, nefiind capabili să scrieți măcar un cuvânt?

Sunt în această stare de ceva vreme și pot să vă spun că este tare frustrant.

Am de povestit o întreagă aventură cu cartea domnului Caragea deși aventură nu știu dacă este cuvântul potrivit, poate decideți voi la final.

Am primit această carte prin luna mai a anului 2016 de la autor. Am fost foarte fericită atunci când am primit-o, mai ales că era și cu autograf (vedeți voi, cărțile cu autograf îmi sunt tare dragi.). Având deja niște cărți în planul de citire, am programat să o citesc pe aceasta după ce termin cu teancul care mă aștepta deja.

Toate bune și frumoase până în momentul în care am intrat într-un reading slump din care nu mai puteam ieși; practic, nu mă puteam concentra la citit, așa că am decis să iau o pauză, iar această pauză m-a ținut vreo 6 luni. Fiind deja stresată și toate cele, nu am vrut să îl dezamăgesc pe autor, care aștepta părerea mea despre carte, aşa că am lăsat toate cărțile care mă așteptau și m-am apucat de aceasta, deși toate semnele erau împotrivă (pană de curent, un frig infernal…etc.). M-am trezit absorbită de stilul de scriere al autorului, de viața lui, de trăirile lui. Am râs, am plâns și am stat cu sufletul la gură, amintindu-mi de fiecare dată că această poveste nu este o ficțiune, fiind vorba despre trăirile adevărate ale unui om de pe planeta noastră.

Citind cartea, m-a lovit o stare de nostalgie inexplicabilă, iar după aceea, am evoluat la o stare de melancolie. M-a scos din starea aceea proastă în care mă aflam, mi-a revenit cheful de citit.

Cartea poate să pară banală pentru unii, sau simplă, însă pentru mine a fost o poveste despre sacrificii și pierderi, bucurii și tristeți, sentimente pe care la un moment dat fiecare dintre noi le-a trăit sau le va trăi.

Pentru mine, cartea a fost una motivaţională, autorul nu a renunțat la visele sale, a luptat pentru ele în ciuda tuturor obstacolelor și greutăților și parcă ne îndeamnă și pe noi să nu renunțăm.

S-ar putea să vă gândiți acum că laud cartea doar pentru că am primit-o gratis, dar nu este așa, nu o laud, nu o ridic în slăvi și nu zic că este cea mai bună carte citită de până acum, spun doar că am citit-o exact în momentul potrivit, exact când aveam nevoie de un îndemn să nu renunț la unele lucruri.

Spre final, vă las cu un citat care mi-a plăcut foarte mult.

„ Când ești dat afară din inima cuiva, doar cerul este suficient de încăpător pentru rătăcirea ta, dar pentru că-ți lipsesc aripile, lacrima este singurul cer care încearcă forma inimii.” 

Date: 
Titlu: Ascultă-ți gândul și împlinește-ți visele
Autor: Ionuț Caragea
Pagini: 208
Editura: eLiteratura
Punctaj: 5/5
Lasă un răspuns

