Recenzie: Seraphina de Rachel Hartman

Seraphina, primul volum din seria Seraphina de Rachel Hartman

bookpic-5-seraphina-72556*Carte oferită de librăria online Libris pentru recenzie. Mulțumesc.logoLibris

Descriere oficială:

În regatul Goredd, au trecut patru decenii de la semnarea tratatului de pace dintre oameni și dragoni, vreme în care, în ciuda coexistenței dintre specii, rănile războiului nu s-au vindecat încă de tot. Dragonii pot lua formă umană, mintea lor analitică și gândirea rațională îi fac să fie învățați prețuiți la Curte, însă emoțiile umane sunt pentru ei un mister, iar relațiile cu oamenii stau sub semnul urii mocnite și al neîncrederii.
În această atmosferă tensionată, Seraphina, o tânără cu un talent muzical neobișnuit și o inteligență încă și mai ieșită din comun, tocmai își începe slujba ca asistentă a compozitorului Curții, când prințul moștenitor este ucis, iar pacea devine mai fragilă decât oricând. Fără voia ei, Seraphina e prinsă în anchetă împreună cu Lucian Kiggs, căpitanul Gărzii Reginei, iar ițele complotului pe care îl descoperă se dovedesc mai periculoase chiar decât cumplitul secret pe care ea se străduise întreaga viață să îl ascundă.

Recenzie:

O poveste fascinantă cu dragoni, autoarea a îmbinat misterul cu supranaturalul și a creat o poveste captivantă.

Seraphina este prima mea carte citita despre dragoni, am auzit foarte multe laude despre aceasta ea și am decis că trebuie să o citesc și eu.
Aveam unele așteptări dar și mici rețineri însă eram foarte entuziasmată, doar e o poveste cu dragoni.
Mi-a plăcut foarte mult ideea autoarei, istoria dragonilor m-a prins și doream să aflu cât mai multe lucruri despre aceste creaturi. Ideea transformări acestora mi s-a părut originală.tumblr_mw1qvzYIaZ1sbzj1oo1_400
Personajul principal în jurul căreia se învârte toată povestea este Seraphina, o metisă, pe jumătate om, jumătate dragon, practic ea nici nu trebuia să existe deoarece relațiile dintre oameni și dragoni este interzisă dar se pare că nu toată lumea respectă legea, ce e interzis este întotdeauna mai bun nu?
Sinceră să fiu, începutul romanului mi s-a părut destul de grea, nu știu de ce, am intrat destul de greu în poveste și practic înafara crimei de la începutul cărți nu se întămplă mai nimic însă în mod ironic nu m-a plictisit.
Dar totuși am rămas cu o ușoară confuzie în legătură cu cartea, știți acea senzația când vă place ceva dar tot nu sunteți convinși pe deplin? ei bine, așa sunt cu această carte și nu mă întrebați de ce.
Dar să nu mă înțelegeți greșit, nu este o carte proastă, ba din contră cred că este o lectură foarte captivantă și plină de aventură.
a6f0ffdd7767a6fa972828aa08799791
Avem o mulțime de personaje de care ne putem atașa cu ușurință, însăși Seraphina este unul dintre ele.
Este o eroină bad ass, neînfricată și curajosă, chiar dacă uneori ia niște decizii proaste tot mi-a plăcut de ea.
Spre finalul volumului avem parte de multe evenimente neașteptate, apare villain-ul poveștii, are loc o luptă, practic, ultimele 100 de pagini sunt foarte alerte și ne dă o mulțime de noi informații.
Finalul nu are un cliffhanger propriu zis deci nu trebuie să vă faceți griji, dar are un final deschis, deci știm sigur că povestea va continua.
Eu nu pot decât să vă recomand cartea, cu siguranță veți ajunge să îndrăgiți dragonii și veți aștepta cu sufletul la gură continuarea poveștii.
Citat:
„…Lumea nu e de ajuns pentru noi dacă nu avem ceva serios de făcut. Sfinții vor să-ți găsească un rost. Roagă-te, mergi cu inima deschisă și vei auzi chemarea. Vei vedea misiunea care îți este sortită strălucind dinaintea ta, asemenea unei stele.” 
Ce mi-a plăcut: dragonii, personajele, firul narativ.
Ce nu mi-a plăcut: începutul.
Punctaj: 3,5/5

Date: 
Titlu românesc: Seraphina (Seraphina #1)
Titlu original: Seraphina (Seraphina #1)
Autor: Rachel Hartman
Editura: Young Art
Pagini: 496
Traducere: Mihaela Ghiță
Comandă aici.
Copertă originală:
Lasă un răspuns

