Recenzie: Endgame de James Frey, Nils Johnson-Shelton

Endgame, Jocul final: Convocarea, primul volum din trilogia Endgame de James Frey şi Nils Johnson-Shelton.

2699_4b4cf2ac*Carte oferită de editura Trei pentru recenzie. Mulţumesc.descărcare (1)

Descriere oficială:

Pământ. Acum. Astăzi. Mâine.
Jocul Final e real, Jocul Final a început.
Viitorul e nescris.
Ce va fi va fi.

12 Jucători. Tineri, dar din seminţii străvechi.
Din care se trage toată omenirea.
Şi care au fost create şi alese cu mii de ani în urmă.
De atunci ei se pregătesc neîncetat.
Nu au puteri supranaturale.
Niciunul nu poate să zboare, să transforme plumbul în aur sau să-şi vindece rănile.
Când le sună ceasul, Jucătorii mor. Mor ei, murim şi noi.
Jucătorii sunt moştenitorii Pământului şi ei trebuie să rezolve Marea Enigmă a Salvării.
Unul dintre ei trebuie să reuşească, altminteri vom pieri cu toţii.

Citeşte cartea.
Găseşte indiciile. Descifrează enigma.
Există un singur câştigător.
Jocul Final e real.
Jocul Final a început.

În Endgame. Jocul Final:Convocarea, volumul 1 al trilogiei Endgame, eşti martor la căutarea primei Chei dintre cele trei care vor salva lumea. În paginile romanului este înscrisă o enigmă, pe care eşti invitat să o dezlegi.

Oare exuberanţa va învinge puterea? Prostia va fi mai presus de bunătate? Lenea va birui frumuseţea? Învingătorul va fi bun sau rău? Există un singur mod de a afla.

Jucaţi. Supravieţuiţi. Descifraţi. Oameni ai Pământului. Jocul Final a început.

Recenzie:

Am auzit nişte păreri nu tocmai pozitive despre această carte aşa că aveam nişte mici reţineri faţă de ea însă m-a intrigat descrierea şi eram foarte curioasă aşa că până la urmă m-am apucat de ea.
Şi am avut o supriză uriaşă.
Abia o puteam lăsa din mână. M-a captivat şi practic eram lipită de carte. Cu fiecare capitol citit mă scufundam tot mai adânc în poveste şi voiam mai mult.
De când a început anul, nu am citit o astfel de carte, care să mă ţină în suspans de la început până la final. Meteorite
Avem parte de multă acţiune, practic de la prima pagină şi deşi personajele sunt destul de numeroase 12 jucatori + un outsider putem prinde foarte repede firul poveşti şi reuşim să intrăm în capul fiecărui personaj.
Cred că ştiţi deja din descriere cam despre ce este vorba. O legendă veche de mii de ani care prezice sfârşitul lumii, de atunci 12 jucători, tineri cu vârste cuprinse între 13-19 ani sunt antrenaţi pentru Jocul final, un joc în care doar unul poate câştiga şi poate salva seminţa din care face parte. Jucătorii trebuie să rezolve enigme, să lupte pe viaţă şi pe moarte şi să ramână în viaţa ceea ce este destul de dificil când toţi fac tot posibilul să elimine adversarii.

Mi-a plăcut că acest Joc nu s-a limitat doar într-un singur oraş ci pe intreaga lume deci avem ocazia să călătorim prin lume odată cu jucătorii.Ps_2014_08_12_01_43_47-horz

Mi-au placu personajele, deşi toţi au fost instruiţi să ucidă, nu toţi sunt nemiloşi. Bine printre cei 12 jucatori se află şi nişte psihopaţi dar în orice poveste trebuie să existe şi villain-uri nu.
Mi-a plăcut de Sarah din seminţa cahokiană, care este una dintre personajele să spunem principale deoarece apare în mai multe scene decât ceilalţi. Este badass şi întotdeauna a crezut că Jocul nu va începe şi că va putea trăi o viaţă normală însă de trezeşte în mijlocul acestei nebunii şi nu are altă opţiune decât să lupte.

Mi-a mai plăcut de Jago, Shari, Alice, Aisling, Hilal care cât de cât nu au fost nişte psihopaţi. Cel care m-a intrigat a fost jucătoarea Mu, Chiyoko despre care nu am ştiut în care categorie să o includ. Dar intr-un final m-am ataşat de ea şi din punctul meu de vedere a avut cel mai mare potenţial să câştige.12_Societies.0

Probabil vă întrebaţi cine a creat acest Joc, ei bine, în prima carte nu prea ne dăm seama, extratereştrii, zeii, nu se ştie şi după terminarea cărţii nici nu sunt prea sigură dacă acest joc este menit să salveze omenirea. Unii jucători ne dau nişte indicii care m-au pus pe gânduri dar nu vreau să mă spoileresc.

Finalul desigur se termină cu un cliffhanger, nici nu se putea altfel. Pierdem câţiva jucători dar the show must go on.
Tot ce pot să vă spun este că mi-a plăcut această carte foarte mult, am adăugat printre favoritele mele şi aştept cu sufletul la gură continuarea.

Citat:
„Ai vorbit de multe ori despre puterea de a alege, Sarah. Ai tot spus că suntem liberi să alegem cine suntem şi ce facem. Dar te-ai înşelat. Tu nu eşti liberă să alegi. N-ai fost niciodată. Tu te-ai născut pentru Jocul Final. Asta ţi-e soarta, asta trebuie să faci.”

P.S. Pentru cine nu ştie, în paginile cărţii este ascunsă o enigmă şi la finalul trilogiei puteţi câştiga 1,5 milioane de dolari.

Ce mi-a plăcut: acţiunea, personajele, finalul.
Ce nu mi-a plăcut: unele scene mi se păreau prea ireale şi poate prea săngeroase.

Punctaj: 4,5/5

Date:
Titlu românesc: Endgame, Jocul Final: Convocarea
Titlu original: Endgame: The Calling
Autor: James Frey, Nils Johnson-Shelton
Editura: Trei
Pagini: 512
Traducere: Laurenţiu Dulman
Comandă aici.
Copertă originală:
Lasă un răspuns

