Recenzie: Belzhar de Meg Wolitzer

Belzhar de Meg Wolitzer

2683_c45c05bb*Carte oferită de editura Trei pentru recenzie. Mulţumesc.descărcare (1)

Descriere oficială:

O iubire neîmpărtăşită, o suferinţă ascunsă şi o vindecare prin lectura şi explorare interioară.
Jam Gallahue simte primii fiori de iubire pentru Reeve Maxfield, un englez venit să studieze pentru un semestru în America.

Din păcate, relaţia lor este curmată brusc, iar Jam nu-şi mai poate reveni şi ajunge la o şcoală cu internat pentru adolescenţi „fragili emoţional şi foarte inteligenţi”.

Aici, profesoara de literatură îi îndeamnă să citească romanul Clopotul de sticlă de Sylvia Plath şi le dăruieşte câte un jurnal, în care să îşi noteze gândurile. Inexplicabil, fiecare deschidere a jurnalului înseamnă intrarea într-o lume suprarealistă, în care traumele care i-au marcat încă nu s-au petrecut şi totul este bine.
Belzhar este numele pe care-l dau acestei lumi.

Recenzie:

Despre această carte chiar nu ştiam absolut nimic. Am citit descrierea şi mi-a fost puţin frică că nu o să-mi placă. M-am săturat de poveştile de dragoste lacrimogene. Dar am constatat că această carte nu este precum m-am aşteptat.

A fost o surpriză plăcută să descopăr o poveste interesantă care te marchează şi în acelaşi timp te surprinde.red leather

Personajul principal este o fată pe nume Jam care ajunge la o şcoală cu internat pentru adolescenţi fragili emoţional după ce suferă pierderea unei persoane iubite.
Aici este nevoită sa citească Clopotul de sticlă de Sylvia Plath şi primeşte un jurnal în care să-şi noteze gândurile. Însă acest jurnal este oarecum o poartă către altă lume, o lume în care suferinţa nu există şi totul este bine.
Titlul cărţii, Belzhar este numele acestui lumi.

După cum v-aţi da si voi seama, acţiunea romanului se petrece în acea şcoală, în prim plan se alfă cinci personaje plus profesoara lor de engleză.

Cartea ne redă povestea fiecărui personaj în parte, treptat ne dăm seama ce s-a întâmplat de fapt cu personajele noastre şi asistăm şi la o evoluare pe plan sentimental al acestora.belzharcover_LargeWide

Mi-a plăcut ideea cărţii, chiar nu mă aşteptam la o poveste atât de bine scrisă şi a fost o altă surpriză să descopăr că autoarea a inclus şi puţin paranormal în paginile cărţii.

Se citeşte foarte uşor, mi-au plăcut personajele, mai ales profesoara de engleză. Jem pe alocuri m-a enervat puţin însă la finalul cărţii am reuşit să o înţeleg. La finalul cărţii mi-am dat seama că am format o idee complet greşită despre ea.

Autoarea ne dă câteva indici că ceva nu este în regulă cu povestea lui Jem însă chiar nu m-am gândit la twistul acela la final.

Mi-a plăcut foarte mult finalul, a fost suprinzător şi enigmatic.

Belzhar este o carte care te va surprinde de la primele pagini şi te va ţine cu sufletul la gură, nu vei putea lăsa din mână până ce nu-l termini.

Citat:
„…durerea arată uneori ca o panglică nesfârşită, de care tragi şi tot tragi, o strângi către tine şi, pe măsură ce se adună, începi să crezi din ce în ce mai puţin că la capătul ei se află altceva. Ceva ce nu e tot durere. Însă iată că există altceva la capăt; ceva măcar puţin diferit. Nu ştii niciodată ce va fi acel lucru, dar el există.”

Ce mi-a plăcut: povestea, personajele, stilul autoarei, finalul.
Ce nu mi-a plăcut: Jem, mi s-a părut puţin egoistă la începutul cărţii.

Punctaj: 4/5

Date:
Titlu românesc: Belzhar
Titlu original: Belzhar
Autor: Meg Wolitzer
Editura: Trei
Pagini: 304
Traducere: Ciprian Şiulea
Comandă aici.
Copertă originală:
Lasă un răspuns

