Recenzie: Printre tonuri cenuşii de Ruta Sepetys

Printre tonuri cenuşii de Ruta Sepetys

coperta_Printre-tonuri-cenusii_EPICA*Carte oferită de librăria online Bookcity pentru recenzie. Mulţumesc  mult.

Nu uitaţi, Bookcity vă aşteapta cu o mulţime de oferte şi promoţii pe care nu ar trebui să le rataţi.

Descriere oficială:

Glasul unei fete rupe tăcerea istoriei.

„V-ați întrebat vreodată cât valorează o viață de om? În dimineața aceea, viața fratelui meu a valorat cât un ceas de buzunar.”

Lituania, iunie 1941: Lina, o adolescentă de cincisprezece ani, fiică de rector universitar, se pregătește să urmeze din toamnă cursurile Școlii de Arte din Vilnius, și așteaptă cu nerăbdare vacanța de vară de dinainte. Dar, într-o noapte, bubuituri amenințătoare se aud la ușă, iar din acel moment viața ei și a familiei ei se schimbă pentru totdeauna. Poliția secretă sovietică, NKVD, îi arestează pe Lina, pe mama ei și pe frățiorul ei mai mic. Cei trei sunt evacuați din căminul lor și târâți în vagoane de transportat vite, descoperind curând că destinația lor era Siberia. Despărțită de tată, Lina încearcă să strecoare indicii în desenele ei, pe care reușește să le expedieze în secret, din mână în mână, sperând să ajungă în lagărul unde este el încarcerat. În această sfâșietoare și tragică poveste, Lina se luptă cu disperare pentru viața ei și a celor apropiați, cu singura armă de care dispune: iubirea. Dar oare iubirea este de ajuns ca s-o țină în viață?

Recenzie:

Habar nu am cum să aştern tot ceea ce simt acum, această carte mi-a intrat în suflet şi m-a sfâşiat. Povestea Linei este atât de dureroasă încât te face să suferi deşi ştii că cartea de faţă este o ficţiune, totuşi are la bază şi ceva real. Toate lucrurile îngrozitoare s-au întâmplat cu adevărat, zeci de mii de oameni din Lituania, Letonia şi Estonia au suferit şi au murit în înch0484e69100055a69282b3288155cd8dcisori şi lagăre.
Am ştiut de la început că această carte va fi diferită de tot ceea ce am citit până acum şi că nu va avea un happy end propriu zis, este o carte realistă, plină de durere, resemnare şi speranţă, Lina, personajul care ne relateză întreaga poveste dă dovadă de maturitate deşi la momentul întâmplaăii are doar cincisprezece ani.

Este un personaj puternic care în ciuda condiţiilor inumane în care este nevoită să trăiească alături de mama şi fratele ei mai mic nu şi-a pierdut speranţa, se refugiează în desenele ei cu ajutorul cărora povesteşte viaţa pe care o duce într-un lagăr din Siberia.

Mi-a plăcut totul la această carte, de la începutul emoţionant până la finalul mult aşteptat.

Deşi atmosfera este una posomorâtă, te ţine legat şi nu o poţi lăsa din mână până nu o termini.

Printre tonuri cenuşii este o carte care te sfâşie şi te emoţionează, care te face să retrăieşti istoria, puterea Linei este un exemplu pentru cititor deoarece Lina niciodată nu şi-a pierdut speranţa ca într-o zi va scăpa din infernul în care este nevoită să trăiească şi că îşi va revedea tatăl.

 

Citat:
„S-a îndepărtat în noaptea întunecată, strângând desenele mele la piept, pe sub haină. S-a răsucit şi m-a privit peste umăr. I-am făcut cu mâna. Mi-a făcut şi el cu mâna în chip de răspuns. Silueta lui a devenit din ce în ce mai mică până când, într-un final, s-a topit cu totul în întuneric.”

Ce mi-a plăcut: absolut totul, a devenit una din cărţile mele favorite.
Ce nu mi-a plăcut: –

Punctaj: 6/5

Date: 
Titlu românesc: Printre tonuri cenuşii
Titlu original: Between shades of grey
Autor: Ruta Sepetys
Editura: Epica
Pagini: 320
Traducere: Gabriela Stoica
Comandă aici.
Coperta originală:
2 gânduri despre „Recenzie: Printre tonuri cenuşii de Ruta Sepetys

  1. AI dreptate, nu exista nimic din ce sa nu iti placa la aceasta poveste.
    E una din cartile mele de suflet! Nu am cuvinte sa spun cat de mult m-a emotionat, sper doar ca mult alume sa simta ce am simtit si eu citind-o 🙂

Lasă un răspuns

