Recenzie: Sărutul din umbră de Laurell K. Hamilton

 

Sărutul din umbră, primul volum din seria Meredith Gentry de Laurell K. Hamilton

sarutuldinumbra*Carte oferită de editura Leda pentru recenzie. Mulţumesc.

Descriere oficială:

Prinţesa Meredith NicEssus fuge de la Curtea Zânelor Unseelie, lăsându-şi în urmă familia şi trecutul.
Sub pseudonimul Meredith Gentry, ea lucrează în Los Angeles ca detectiv particular specializat în crime supranaturale. Dar pe urmele sale se află asasinul reginei, trimis să o aducă înapoi, cu sau fără voia ei. Dintr-odată, Meredith se trezeşte în postura de pion în planurile puse la cale de malefica sa mătuşă.
Misiunea ei: să se bucure constant de compania celor mai frumoşi bărbaţi nemuritori din lume.
Recompensa: coroana şi şansa de a supravieţui.
Pedeapsa pentru eşec: moartea.

* Carte recomandată persoanelor +16 ani.

Recenzie:

Bine aţi venit în lumea fey, unde zânele sunt atât de frumoase încât nici nu le poţi privi, unde găseşti creaturi fantastice la fiecare colţ însă cu cât această lume pare minunată, este la fel de periculoasă.
Personajul nostru principal este Meredith, o prinţesă din curtea zânelor Unseelie care este nevoită să fuga ca să-şi salveze propria viaţă.meredith_by_nateese-d578d8k
La început este posibil să vă pare puţin copleştitor carul de informaţii despre fey, curţile zânelor, creaturile magice, însă cu cât înaintaţi cu cititul veţi da seama că totul are o noimă.
Mi-a plăcut mitologia şi tot ceea ce are lagătura cu zânele deşi cartea are numeroase personaje a căror descrieri par de- a dreptul înspăimântătoare şi extravagante eu consider că nici nu se putea altfel, doar o zâna nu poate să arate ca şi un om nu?
Chiar dacă la început nu prea mi-a plăcut acest lucru şi mi s-a părut puţin prea mult înfăţişarea feylor şi a creaturilor magice, într-un final am realizat că aşa e foarte bine.
Merry mi s-a părut un personaj puternic, de mult nu am mai întâlnit un astfel de personaj, ştie să se apere şi nu-i este frica să sară într-o luptă când este nevoie.
Lucrurile se complica când Meredith este nevoită să se întoarcă la curte, de aici practic avem o acţiune constantă, în fiecare capitol se întâmplă câte ceva, cititorul va fi de-a dreptul încântat.
Există şansa ca stilul de scriere să vă pară puţin dificil însă eu vă sugerez să citiţi mai departe deoarece povestea vă va atrage după sine.
Eu am fost îngrozită de această carte, nu numai de numărul de pagini dar şi de lucrurile auzite despre ea, sunt puţin sătula de scenele hot care nu prea aduce nimic nou, deja mi se par monotone şi mi-a fost frica ca această cartea va fi plină de asemenea scene însă a fost o surpriză plăcută pentru mine când am constatat că aceste scene nu sunt atât de numeroase cum m-am aşteptat.
merry_gentry_by_ichan_02-d3nboab (1)Acum că am înşirat lucrurile care mi-au plăcut ar trebui să trecem la lucrurile care nu mi-au plăcut nu?
Staţi liniştiţi, nu au foat aşa de multe, de fapt doar un singur lucru nu mi-a plăcut şi anume faptul că Meredith şi-a dobândit prea repede puterile, nu vă povestesc multe, nu vreau sa spoileresc, după părerea mea acest lucru mi s-a părut puţin repezit, am avut impresia că autoarea vrea să termine cât mai repede cu asta şi să treaca la alte chestii mai importante decât dobândirea puterilor.
Dar trecând peste asta, cartea chiar a fost plină de acţiune şi răsturnări de situaţie şi aştept cu nerăbdare continuarea poveştii.

Citat:

” Se spune să ai grijă ce-ţi doreşti. Ei bine, ai grijă şi mai tare pentru ce te rogi. Asigură-te, dincolo de orice îndoială, că te rogi pentru ceea ce realmente îţi doreşti. Pentru că nu ştii niciodată când zeii îţi vor dărui exact ceea ce ai vrut. ” – Meredith

Ce mi-a plăcut: mitologia celtică, lumea fey
Ce nu mi-a plăcut: scena în care Merry şi-a dobândit puterile mi s-a părut prea repezit

Punctaj: 3/5

Date:

Titlu românesc: Sărutul din umbră (Meredith Gentry #1)
Titlu original: A Kiss of Shadows (Meredith Gentry #1)
Autor: Laurell K. Hamilton
Editura: Leda
Pagini: 668
Traducere: Carmen Ion
Comandă aici.
Coperta originală:
3 gânduri despre „Recenzie: Sărutul din umbră de Laurell K. Hamilton

  1. cartea asta ..bun, de curând am învăţat un lucru benefic să nu mai judec o carte doar pentru că e fantezie. Ceea ce citeam eu în recenzia ta, parcă îmi aducea cu serialul acela lost girl, unde tot despre zâne se vorbea. mi-a stârnit curiozitatea dar nu atât de tare cât să mă facă să o vreau. Oricum reuşită recenzia, povestea pe mine încă nu mă prinde.

Lasă un răspuns

