Recenzie: Alegerea de Kiera Cass

Alegerea, volumul unu din trilogia Alegerea de Kiera Cass

*Carte oferită de editura Leda pentru recenzie. Mulţumesc.

Descriere oficială:

Pentru treizeci şi cinci de fete, Alegerea este o şansă unica în viaţă. Le oferă posibilitatea de a fi transportate, ca nişte cenuşărese, într-o lume a luxului şi strălucirii, a rochiilor elegante şi bijuteriilor sclipitoare. De a locui într-un palat şi de a lupta să cucerească inima unui prinţ. Pentru America Singer, să fie Aleasă e însă un adevărat coşmar, căci asta înseamnă să îşi părăsească familia şi pe omul iubit, pe Aspen, cel care face parte dintr-o castă inferioară. Numai că, uneori, realitatea depăşeşte aşteptările şi, atunci când eroina noastra descoperă că Aspen o înşală şi că prinţul Maxon nu e, nici pe departe, snobul îngâmfat care i se păruse, totul se schimbă şi romantismul începe să plutească în aer.

Recenzie:

Stiţi ce e amuzant? Când am citit descrierea acestei cărţi nu m-a atras deloc. Am avut impresia că nu o să-mi placă deoarece subiectul mi se părea banal şi mă amintea de o emisiune dată mai demult la tv „The Bachelor” parcă.4ed1cce2c54c963cab0a6161c987ca06
Dar totuşi, am vrut să demonstrez că am dreptate aşa că am citit cartea cu gândul că după 100 de pagini sigur o voi abandona. Si acum vine partea amuzantă, am stat trează aproape toată noaptea ca să aflu ce se întâmplă deoarece nu o puteam lăsa din mână, pur şi simplu m-a acaparat din plin.
Mă aşteptam la o poveste siropoasă şi la o eroina copilăroasă şi enervantă dar se pare că m-am înşelat. Povestea este una foarte captivantă, America este un personaj puternic. De fapt toate personjele sunt bine create însă Aspen nu a reuşit să mă facă să-l plac. E un personaj ok, dar mie mi s-a părut puţin şters la fel şi prinţul Maxon, a fost mai impunătot decât Aspen şi mi-a plăcut mai mult de el dar am avut impresia că autoarea nu ne-a dezvăluit tot despre el, pe parcursul întregului roman am avut senzaţia că este ceva legat de Maxon ce noi încă nu ştim.
Ceea ce m-a deranjat pe mine a fost descrierea prea simpla a lumii distopice. Îmi plac descrierile lungi şi ample despre lume când citesc o distopie, aici s-a pus accentul pe Alegere decât pe descrierea lumii. Ok, am aflat că lumea este împărţită în caste iar eroina noastră face parte din 5 unde predomiă arta.
Există şi un triunghi amoros Aspen-America-Maxon, deşi în mod normal nu-mi plac triunghiurile amoroase aici chiar a fost destul de ok. Deşi înclin să fiu team Maxon încă nu sunt convinsă 100%, sper ca volumul doi mă va ajuta să mă decid.
Chiar recomand această carte iubitorilor de cărţi distopice. Este o carte uşor de citit şi foarte captivant, deci nu mai staţi pe gânduri cum am făcut eu.2d0de6a5f7e230eb02c9dd95007f498f (1)

Citat:

„Puteam să duc o viaţă pe care nu mi-o doream? Puteam să-l urmăresc în timp ce încearca să se întâlnească şi cu alte fete pentru a se asigura că nu făcea nicio greşeală? Puteam să preiau responsabilităţilor pe care le avea ca prinţ? Puteam să-l iubesc?…”

Ce mi-plăcut: povestea, America, Maxon, acţiunea.

Ce nu mi-a plăcut: descrierea prea simplă a lumii distopice, Aspen.

Punctaj: 4,5/5

Titlu: Alegerea (Alegerea #1)
Titlu original: The Selection (The Selection #1)
Autor: Kiera Cass
Editura: Leda
Pagini: 368
Traducere: Shauki Al-Gareeb
Comandă aici.
Copertă originală:
3 gânduri despre „Recenzie: Alegerea de Kiera Cass

Lasă un răspuns

