Recenzie: The Catastrophic History of You and Me de Jess Rothenberg

 

The Catastrophic History of You and Me de Jess Rothenberg

11387392Descriere:
Viaţa lui Brie se termină la vârsta de şaisprezece ani. Iubitul ei îi spune că nu o mai iubeşte, iar vestea îi rupe inima literalmente.
Acum când ea este oficial o fantomă, Brie este pe cale să descopere că dragostea este mai complicată decât şi-ar fi imaginat vreodată. Întoarcându-se în Half Moon Bay, îşi găseşte familia destrămată, pe prietena ei cea mai bună încurcată cu fostul ei, Jacob şi cum aceste lucruri nu ar fi fost de ajuns, mai este Patrick, misteriosul ghid al ei care este totodată şi un suflet pierdut însă care ar putea deţine cheia pentru viaţa de apoi.
Cu ajutorul lui Patrick, Brie trebuie să treacă peste cele cinci etape ale dureri înainte să treacă mai departe şi sufletul ei să intre în locul unde morţii ar trebui să fie.
Însă acest lucru nu este atât de uşor când inima îi este ruptă în mii de bucăţi iar sufletul ei vrea răzbunare.

Recenzie:

Aţi simţit vreodată că o carte vă atrage chiar dacă descrierea vi se pare banală? Eu asta am paţit cu această carte, descrierea mi s-a părut lipsit de orginalitate însa ceva m-a atras la ea deoarce am simţit nevoia să o citesc.
De ce mi s-a părut lipsit de originalitate? Pai, întotdeauna aceeaşi tema, tipa moare şi dintr-un motiv oarecare, vrea răzbunare, am mai citit astfel de cărţi.
Dar cartea asta chiar m-a prins, deşi prima parte e puţin plictisitoare şi chiar mi-a trecut prin minte gândul să o abandonez, până la urma nu am făcut-o. Si iată, dintr-o carte care mi s-a părut banala a devenit una pe care o voi ţine minte pentru multa vreme deoarece mie, cel puţin mi-a transmis un mesaj. the-catastrophic-history-of-you-and-me 3

Viaţa este ca un fir de aţă, se poate rupe în orice moment, nu contează vârsta, poziţia sociala etc, şi întotdeauna va rămâne ceva nedeterminat.
Si protagonista noastră, Brie s-a confruntat cu această problema, inima ei s-a frânt, literalmente exact în momentul în care iubitul ei îi spunea că nu o mai iubeşte, aşa că Brie vrea să se răzbune, şi să nu credeţi ca fiind în starea „moartă şi îngropată” o poate împiedica, fiind o fantomă şi cu ajutorul lui Patrik, se întoarce printre cei vii, oarecum.
Cartea a fost o mare surpriză pentru mine. Brie a fost un personaj drăgut şi observăm o evoluare. Dacă la început era o fatăfantomă răsfăţată şi copilăroasă, spre final dă dovadă de maturitate şi raţionament.
Patrick a fost pentru mine o mare enigmă, ştiam că ceva era cu el, doar autoarea nu a pus acolo doar să fie şi un personaj hot după care protagonista noastră să se ţină ca un căţeluş ( Brie nu a făcut asta). Da, chiar m-a surprins cum au evoluat lucrurile iar la final ne confruntăm cu o mulţime de răsturnări de situaţii.

Finalul cărţii este destul de surprinzător şi emoţionant şi de nă răspunsuri la o mulţime de întrebări.

Citat:

„Hell is when people you love the most reach right into your soul and rip it out of you. And they do it because they can.”

`traducere`

„Iadul este atunci când oamenii pe care îi iubeţti cel mai mult ajung direct în sufletul tău şi ţi-o smulg. Şi fac asta deoarece pot.”

Ce mi-a plăcut: povestea, secretul lui Patrick, finalul

Ce nu mi-a plăcut: începutul puţin plictisitor, comportamentul copilăros a lui Brie.

Punctaj:4/5

Titlu original: The catastrophic history of you and me
Autor: Jess Rothenberg
Limba: engleză
Editura: Penguin
Pagini: 375
710465


Lasă un răspuns

