Recenzie: Vremea îngerului de Anne Rice

Acest post face parte din Provocarea verii.

Vremea îngerului,  seria Cântecele serafimului #1 de Anne Rice

VremeaIngerului

*Carte primită de la editura Leda pentru recenzie. Mulţumesc mult.

Descriere oficială:

Ne aflam în prezent. În centrul poveştirii: Toby O’Dare – un asasin plătit, notoriu în lumea interlopă – este solicitat pentru o nouă misiune ucigasă. Un suflet fără suflet, un mort viu care se ascunde sub diverse nume false (printre care şi Lucky Vulpoiul!), el îşi înfăptuieşte crimele la ordinul Justiţiarului.

În lumea de coşmar a lui Toby, îşi face însă apariţia un străin misterios, un serafim, care îi oferă acestuia şansa de a salva vieţi în loc de a ucide. Toby, care visa cândva să devina preot dominican, dar a ajuns în schimb să întruchipeze răul şi violenţa, profită de această şansă. Este astfel purtat înapoi în trecut, în Anglia secolului al XIII-lea, în timpuri întunecate, când evreii sunt acuzaţi de crime rituale, iar copiii mor subit sau dispar…

În acest decor primitiv, Toby, animat de altruism şi dragoste, îşi începe misiunea primejdioasă de cautare a mântuirii, îmbarcându-se într-o călătorie aventuroasa, din care nu lipsesc pericolele şi urmăririle, devotamentul şi trădarea.

Recenzie:

Nu am citit până acum nimic de Anne Rice (sper că nu sunt singura) dar eram foarte curioasă de stilul ei de scriere cum peste tot era lăudată cartea Interviu cu un vampir.
Cartea asta o aveam în bibliotecă de ceva vreme dar până acum nu mi-a căzut în mână, dar cum în fiecare luna apelez la borcănelul meu cu blieţele, trebuie să-i mulţumesc lui că mi-a ales această carte.
Îmi era puţin frică că nu o să-mi placă.  Sincer pentru mine, primele 70 de pagini au fost aşa şi aşa, nici prea interesante dar nici prea plictisitoare însă treptat cartea a devinit mai interesanta şi până la urmă m-am trezit că nu o puteam lăsa din mână până nu aflu ce se va întâmpla cu Toby.
Acest thriller este îmbinat şi cu fantasy deoarece lui Toby i se arată îngerul care îl va purta înapoi în trecut. névtelen
Mi-a plăcut capitolul în care ne este povestită viaţa lui Toby, aşa ajungem să înţelegem de ce a devenit un asasin şi de ce a renunţat la visul lui de a devenit preot dominican.
Anne Rice are un talent aparte de a descrie locurile, mi-a placut foarte mult cum a descris secolul al XIII-lea. Acţiunea cărţii lasă puţin de dorit dar chiar şi aşa cartea a reuşit să mă captiveze.
Mi-a plăcut personajul lui Toby, chiar dacă pare un asasin nemilos, în adâncul sufletului este doar un suflet rătăcit care caută mântuirea. Sufletul lui este atât de chinuit încât ajunge să creadă că şi-a pierdut sufletul de multă vreme. Îngerul îi devine o călăuză şi îi arată ca sufletul se pot salva cu credinţă.

Finalul mi s-a părut puţin prea alert. Da, admit ca are un ditamai cliffhanger dar totuşi eu am simţit ca îi lipseşte ceva.

Dar trecând peste toate acestea, am rămas foarte surprinsă când am realizat că chiar mi-a plăcut cartea. Cred că voi încerca şi alte cărţi scrie de Anne Rice.

 
„Să citesc istorie înseamnă să mă scufund în vremuri sfâşiate în pace”
(Toby)

Ce mi-a plăcut: personajele, faptul că mi-a acaparat atenţia chiar dacă acţiunea nu întotdeauna a fost foarte alertă, descrierile.

Ce nu mi-a plăcut: finalul puţin prea alert, capitole în care acţiunea lasă de dorit.

Punctaj: 4/5


Titlu: Vremea îngerului (Cântecele serafimului #1)
Titlu original: Angel time ( The songs of the Seraphim #1)
Autor: Anne Rice
Pagini: 354
Editura: Leda
Traducere: Iulia Arsintescu
Comandă aici
Coperta originală:

Lasă un răspuns

