Recenzie: On the Island de Tracey Garvis Graves

* Carte cumpărată

Descriere:

Anna Emerson este o profesoara de 30 de ani iar când i se oferă un job de tutor a lui T.J.Callahan în insulele Maladive pe timpul verii, acceptă fără ezitare.

T.J este un adolescent care după ce a scăpat de cancer şi-ar fi dorit să-şi petreacă vara cu prietenii.

Când avionul celor doi se prăbuşeşte, ei ajung pe o insulă pustie.

Anna şi T.J încearcă să supravieţuiească şi încearcă să găsească mâncare, apă, adăpost şi foc însă pericolele îi aşteaptă la fiecare colţ. Ei trebuie să facă faţă animalelor care trăiesc pe insulă, ploilor şi furtunilor violente şi posibilităţii ca cancerul lui T.J s-ar putea reveni.

Zilele devin săptămâni, luni şi ani şi cu timpul, ei pierd orice speranţă ca într-o zi vor mai fi salvaţi.

Recenzie:

Nu pot să cred că doar nu demult am aflat despre această carte. Vă daţi seama, a apărut aproape de doi ani.

Sincerdupă ce am citit descrierea, am adăugat cartea în fruntea listei de to read. La început nu ştiam la ce să mă aştept, ratingurile bune pe Goodreads m-au descurajat puţin deoarece am mai păţit că din cauza ratingurilor bune am citit carti care m-au dezamăgit enorm.

2f6db5e41eb2a4f3123722e84b2ab87cMi-a fost frică ca cartea să nu aibă tente telenovelistice, urăsc când se întâmplă aşa ceva. Am crezut că iar voi citi capitole întregi despre cât de hot este personajul principal masculin care se gândeşte doar cum să o ducă în pat pe tipa cea proastă care îi satisface toate poftele. Dar această carte NU este aşa.

Nu au fost scene explicite de sex, nici „OMG ce hot e aia sau ala”. Cartea a fost plină de emoţii şi trăiri. A reuşit să transmită sentimente.

Mi-a plăcut faptul că acţiunea nu se petrece doar în câteva săptămâni ci trec ani în care putem fi martori la transformarea personajelor. Timpul petrecut pe insulă ajută la maturizarea personajelor, putem observa mai ales la T.J. o schimbare enormă.

Deşi la început se repetă nişte scene, acţiunea cărţii a fost scrisă cu precizie. Personajele au fost bine conturate, de acest lucru trebuie să spun că mi-a fost frică, cum cei doi sunt pe insulă nu apar alte personaje care să ajute să ne dăm seama de personalitatea Annei şi lui T.J. dar totuşi am aflat foarte multe lucruri despre ei. Cartea este narată din perspectiva ambelor personaje aşa că nu a trebuit să mă întreb tot timpul oare acum ce gândeşte celălalt despre un lucru anume.19053ea6e5618addebb26378a22a48d6

Mi-a plăcut cum cu timpul Anna şi T.J. devin tot mai ataşaţi unul de celălalt şi reuşesc să supravieţuiească împreună.

Finalul a fost OMG. Sincer nu aveam nici o idee nu ar putea să se termine povestea celor doi, oare va fi un happy end sau nu. Nu vă dezvălui finalul, trebuie să o descoperiţi singuri, chiar dacă acum veţi fi ofticaţi că nu v-am spus cum se termină, după ce o veţi citi şi voi cartea îmi veţi mulţumi că nu v-am zis nimic. Nici eu nu m-am uitat după spoilere şi ce mă bucur că nu am făcut.

Gosh, citiţi şi voi cartea că acum mă simt singura nebună care e înnebunită după ea (lol).

If she had gotten sick, the only thing I could have done was watch her suffer. Bury her next to Mick when she died. I didn’t know if I could make it without her. The sound of her voice, her smile, her– those were the things that made living on the island bearable.
-traducere-
” Dacă s-ar fi îmbolnăvit singurul lucru care aş fi putut face ar fi fost să o văd suferind. Să o îngrop alături de Mick când ar fi murit. Nu ştiam dacă aş putea face faţă fără ea. Sunetul vocii, zâmbetul ei, aceste lucruri au făcut ca viaţa pe insulă să fie mai suportabilă….”.
(T.J.)

Ce mi-a plăcut: personajele, povestea, acţiunea, faptul că transmite emoţii

Ce nu mi-a plăcut: unele scene se repetă.

Punctaj: 4,5/5

 

Titlu original: On the island (On the Island #1)
Autor: Tracey Garvis-Garves
Limba: engleza
Pagini: 347
Editura: Penguin
3 gânduri despre „Recenzie: On the Island de Tracey Garvis Graves

  1. Interesanta carte. Cred ca este bine ca ai gasit-o, din perspectiva as spune ca uneori este mai bine sa cititim si altceva inafara de fantasy si dragostea dintre doua persoane. Consider ca aceasta carte a fost mai ca o invatatura din care sa invatam ceva sau un ghid de supravietuit pe o insula pustie.
    Imi place recenzia ta si ideea cartii dar ma mai gandesc daca sa o citesc.

Lasă un răspuns

