Recenzie: Circul nopţii de Erin Morgenstern

*Carte primită de la editura Corint pentru recenzie. Mulţumesc mult!

Descriere:

Circul soseşte fără veste.

Bine ai venit în Cirque des Reves (The Circus of Dreams), un loc în care magia se trezeşte la realitate.

Circul este deschis doar noaptea, iar acesta când îşi închide porţile pare a fi o fantomă, deoarece nu poţi vedea nici o fiinţă umană.

Însă circul este mai mult decât un simplu circ, este un loc unde se desfăşoară o competiţie care leagă mai mulţi oameni şia cărui scop este un mister. Însă se întâmplă ceva neaşteptat, cei doi competitori se îndrăgostesc, dar această iubire este sortită pieririi deoarece doar o singură persoană va învinge. Oare iubrirea este de ajuns ca să şteargă un pariu făcut cu anii in urmă

 Recenzie

Încă mă simt sub influenţa cărţii, nu mă aşteptam să fie atât de intensă. Este o carte total diferită de ceea ce am citi până acum, a fost o lectura care va rămâne întipărită în mintea mea pentru mult timp.

Pentru unii poate va părea o lectură grea de înţeles, mai ales că este narată din perspectiva a mai multor personaje, iar acţiunea fiecărei capitol se petrece în anii diferiţi.

Deci trebuie să fiţi atenţi când o citiţi.

Sincer, nu credeam că o să-mi placă aşa de mult cartea, aveam aşteptări mari de la ea, şi pot spune că s-a ridicat la nivelul aşteptărilor. Acţiunea a fost creată cu precizie, şi chiar dacă apar o mulţime de personaje care par nesemnificative, dar la sfârşit ne vom da seama că fiecare a avut un rol important în poveste.

Povestea se desfăşoară în secolul XIX ceea ce pe mine m-a surprins, deoarece nu mă aşteptam la asta.

Decorurile circului sunt descrise cu precizie astfel încat la un moment dat mă simţeam chiar acolo şi îmi doream foarte mult ca circul să nu fie doar o ficţiune.

M-au plăcut toate personajele. Citind cartea, acesta mi-a dat o senzaţie ciudată, o senzaţie de melancolie dar totodată şi de curiozitate, iar atmosfera era creată în aşa fel încât cititorul îşi dă seama că ceva este pe cale să se întâmple în orice moment.

Recomand tuturor cartea, trebuie să o citiţi, serios vorbesc, nu cumva să o ratati.

Finalul a fost destul de ciudat, dar mi-a plăcut. Singurul lucru care m-a deranjat a fost că nu am aflat ce s-a întâmplat cu un personaj. Dar trecând peste asta cartea este minunată,  autoarea a făcut o treaba buna, mi-era frică că va strica cu nişte scene telenovelisitice dar spre bucuria mea nu a căzut în capcana acestor scene iar cartea a fost exact cum mi-am imaginat.

„Îi atinge faţa cu mâna, împietrit de spaimă că degetele lui ar putea să treacă prin ea la fel ca prin trandafir”
 (pagina 378)
 

Ce mi-a plăcut: totul

Ce nu mi-a plăcut: –

Cop_Circul_noptii

Titlu: Circul nopţii
Titlu original: The Night Circus
Autor: Erin Morgenstern
Pagini: 414
Editura: Corint
Traducere: Ondine Cristina Dascalita
Punctaj: 5/5
Comanda aici
Coperta originală:

3 gânduri despre „Recenzie: Circul nopţii de Erin Morgenstern

  1. buna, am si eu o intrebare…eu nu am citit cartea dar as vrea sa o fac cadou unei fete de 15 ani. e ok pentru varsta ei? Multumesc 🙂

Lasă un răspuns

