Recenzie: Carrie de Stephen King

Carrie-de-Stephen-King-204x300*Carte imprumutata

Descriere:

Anul 1979, Carrie White este o adolescentă de şaptesprezece ani care încearcă să se integreze însă colegii ei de la şcoală întotdeauna o batjocoresc şi râd de ea.
După o întamplare la duşuri, ea manifesta nişte puteri telekinezice iar acest lucru o transformă complet, poate să mişte, să incendieze orice doar cu puterea minţii.
Maltratată de mama ei fanatica de religie, deoarece o consideră fiind fiica diavolului, Carrie sufera atât sufleteşte cât şi trupeşte batjocorile si loviturile.
După ce este invitată la bal de băiatul de care-i place, Carrie crede că în sfârşit o vor accepta, însa întamplările de la bal o transforma într-un demon al răzbunării, însângerată şi rănită, ea cauta razbunare şi într-un final lucurile duc la o serie de întâmplări care va transforma orăşelul Chamberlaine într-un oraş fantomă.

Recenzie:

Simţeam nevoia să ies din  tiparul obişnuit şi cum nu am mai citit nimic de Stephen King mi-am zis că ar fi timpul aşa că am ales romanul Carrie, mai ales că va apărea şi o nouă ecranizare a cărţii.
Am auzit că Stephen King este maestrul horrorului aşa că mă aşteptam la scene horror la care să mă sperii puţin dar din pacate nu m-am speriat la nici o scena si nici nu mi-a fost frică, nu ştiu, ce s-a întâmplat, citeam şi citeam, aşteptam scena balului deoarece ştiam ca acea să se întâmple ceva, şi chiar s-a întâmplat dar mie nu mi s-a părut înfricoşător.
Nu pot să zic că nu mi-a placut cartea, a fost o lectură destul de interesantă.
Prima jumătate a cărţii este un fel de introducere în viaţa lui Carrie, cum este batjocorită de colegii ei, maltratată de mama ei. Balul are un rol important in poveste deoarece intâmplările de acolo o tranformă pe Carrie într-o persoană secătuită care doreşte doar  răzbunae. Într-un mod bizar o înţelegeam pe Carrie-_-Movie-PosterCarrie. Urăsc peroanele care joacă cu sentimentele altora, care se cred mai presuşi de oricine şi cred ca pot răni nişte oameni care nu se ridică la nivel aşteptărilor lor, aşa erau şi colegii lui Carrie, de aceea mi-a părut rău de ea la final, că s-a lăsat înfrântă şi mânată de răzbunare. M-a enervat foarte mult  mama ei. Şi nu puteam înţelege ce era în capul ei cand o numea pe propria fiica un păcat.
Nu mă aşteptam la happy end şi pot să zic că am primit exact la ce mă aşteptam si acest lucru mi-a plăcut, m-am obosit de finalurile fericire,  aşa că cartea s-a terminat exact cum trebuia.
Datorită limbajului folosit de autor, nu prea recomand cartea persoanelor sub 15 ani, nu trebuie sa uităm ca este o carte catalogat drept horror, aşa că citiţi-o pe propria răspundere.
Eu cu siguranţă voi mai citi şi alte cărţi scrise de Stephen King.

„… N-oi fi tu Ioana d’Arc a oraşului! Cred că ţin bine minte că erai şi tu acolo, zbierând în cor cu toată lumea!…”
-Chris, pagina 61

Ce mi-a plăcut: atmosfera posomorâta, Carrie, scena balului şi după bal
Ce nu mi-a plăcut: Chis, mama lui Carrie
Carrie-_-Movie-Poster

Titlu: Carrie
Titlu original: Carrie
Autor: Stephen King
Pagini: 197
Editura: Nemira
Traducere: Mihnea Columbeanu
Punctaj: 3/5
Comand aici
Coperta originala:
2 gânduri despre „Recenzie: Carrie de Stephen King

  1. Am citit cateva carti de Stephen King,este unul dintre autorii preferati,printre care si „Carrie” si mi-a placut :))

Lasă un răspuns

