Recenzie: Fata de hârtie de Guillaume Musso

fata-de-hartie-editia-2012_1_produs* Carte oferită de către editura ALL în cadrul campaniei vALLuntar ediţia a II-a.

Descriere:

Tom Boyd, un scriitor american de mare succes trece printr-o criză profundă după ce marea lui dragoste, Aurore l-a părăsit. El se rufugiează în droguri si mdicamente pentru a-şi uita durerea, nemaiputând termina ultimul volum din trilogia  care i-a adus succesul. Însă totul pare să se schimbe când în casa lui „aterizează” Billie, o fată care pretinde a fi nimeni alta decât Billie Donely, un personaj din carţile lui. Oscilând între realitate şi ficţiune, Tom nu ştie ce să creadă. Oare şi-a pierdut minţile, sau fata chiar a aterizat din paginile romanului său.
In cele din urmă, cei doi fac un pact, Tom va trebui să scrie ultimul volum al trologiei pentru ca Billie să poată întoarce „acasă”, iar ea la rândul ei îl va ajuta să-l recupereze pe Aurore.
Dar acest lucru nu este atât de uşor precum pare. Presărat cu o călătorie cu multe peripeţii, în cele din urmă, totul va atârna de o singură carte pierdută, care este unicul exemplar rămas, dar care are o valoare inimaginabilă. Dar oare scrierea ultimului volum  va avea puterea sa o ducă pe Billie în lumea fictivă sau este nevoie de ceva în plus ca Billie sa dispară? Dar lumea reală nu este cateodată confundat cu lumea fictivă?

Recenzie:

Îmi pare foarte rău că nu am reuşit să citesc această carte mai repede, sincer nu prea i-am dat mare atenţie (shame on me). Am auzit despre ea, am citi recenzii favorabile pe bloguri si Goodreads şi în cele din urmă cu ocazia vALLuntariatului am reuşit să o citesc fapt ce ma face foarte fericită. Şi când mă gândesc că aproape am ratat campania ca şi anul trecut.
Dar să trecem înapoi la carte.
De mult timp nu am mai citit o carte care să-mi acapareze atenţia atât de tare încât să nu-mi pot lăsa din mână. Chiar dacă aparent pare o carte simplă, cu un subiecat care nu este pe placul tuturor mai ales celor care fac greşeala să catalogeze cartea în genul fantasy.  Faptul ca cartea relatează o poveste în care o fată este căzută dintr-o carte (ceea ce în lumea reală nu este posibil) nu înseamnă ca trebuie să o punem deoparte deoarece este subiectul este o prostie. Nu totul este ceea ce pare. Daca această carte pare fantasy, va pot spune  că nu este, nu are tente supranaturale si nimeni nu se transformă în vârcolac sau vampir. Este vorba doar despre un bărbat care suferă o depresie profundă şi despre o fată care doar vrea să-şi găsească drumul spre o casă.
recensione-paranormalmente-di-kiersten-white-L-MYZS10-175x130Mi-a plăcut totul, trăirile, personajele şi mai ales descrierile.
Autorul a reuşit să transmită emoţiile personajelor si mi-a plăcut faptul ca aceştia evolueaza semnificativ, mai ales Tom.
La începutul cărţii aveam o bănuială în legătură cu toată povestea asta a lui Billie. Mi-a fost imposibil să cred că chiar a cazut din paginile cărţii, dar cu cât înaintam mai mult in acţiunea cărţii nu mai eram atât de sigură, şi la un moment dat am şi uitat că ceva este în neregulă cu acest personaj.
Mi-a plăcut mult introducerea în poveste a mai multe personaje pe care le leagă un singură carte, cea din care aparent a căzut Billie. Călătorim în Mexic, Paris, Roma, New York şi chiar în China şi ne dăm seama cu stupoare cum o carte poate schimba viaţa unui om.
Finalul este una foarte frumoasă şi într-un fel neaşteptată. Cu siguranţă voi mai citi şi alte titluri ale autorului.

„Unele persoane puteau să facă asta: să-şi reia viaţa de la capăt. Eu unul nu ştiam decât s-o continui pe a mea.”
( Tom – pagina 325)

Ce mi-a plăcut: personajele, povestea, trăirile, totul
Ce nu mi-a plăcut: –11020220

Titlu: Fata de hârtie
Titlu original: La fille de papier
Autor: Guillaume Musso
Pagini: 336
Editura: ALL
Traducere:  Liliana Urian
Punctaj: 5/5
Comandă aici.
Coperta originală:

*Această este prima recenzie care face parte din campania vALLuntar iniţiată de Grupul editorial ALL cu spijinul ROMSILVA. Trebuie sa strângem mimin 15 comentarii de la persoane diferite, iar editura ALL ne va oferi un copăcel aşa că vă rog foarte frumos să comentaţi această recenzie şi împreună vom putea crea un mediu mai sănătos. Mulţumesc.

30 de gânduri despre „Recenzie: Fata de hârtie de Guillaume Musso

  1. 😀 Ai terminat-o deja! Ce imi place cand se intampla sa citesc aceeasi carte in aceeasi perioada cu altcineva care scrie despre ea!
    Banuiesc ca am avut aceleasi reactii fata de existenta lui Billie… mai intai am crezut ca e pacaleala, apoi incet incet ne-a convins, nu? 😀 And theeen…
    Bafta in continuare si la cat mai multe comentarii! :*

    1. Am terminat-o azi noapte, am stat pana la ora 3 noaptea sa o termin, nu puteam sa o las din mana. trebuia neaparat sa aflu ce se intampla cu Billie .
      Sincer si pe mine m-a convins si chiar am crezut ca a iesit din carte chiar daca la inceput eram sceptica. Abia astept sa citesc si alte carti scrise de autor.

      1. Da, tot asa patesc cand citesc o carte si imi place. Dimineata cand m-am trezit m-am simtit un zombie, dar dupa 4 ore de somn nu ma mir. Seara asta vreau sa incep PS. Te iubesc, filmul a fost draguta, sunt foarte curioasa si de carte.

      2. Eu am inceput romanul acela proaspat scos la editura Trei, al lui Mark Levy. Nu am mai citit de el decat „Si daca e adevarat” si a fost draguta, asa ca eram curioasa sa vad daca si alte titluri sunt la fel de interesante. Imi plac cartile astea normale, in care se insereaza doar cate un detaliu fantasy care declanseaza toata actiunea.

      3. Eu am citit Sapte zile pentru o eternitate de Marc Levy, a fost destul de draguta, poate voi incerca si alte carti scrie de Marc Levy.

  2. Vrem copacei!! Tocmai am castigat si eu cartea, de abia astept sa soseasca si sa sar pe ea :)) Din secunda in care am citit despre ea mi-am dorit sa o citesc si eu 🙂 Pentru ca este originala, si pur si simplu n-am mai citit ceva asemanator 🙂 Frumoasa recenzie 🙂 Imi place mult si coperta 🙂

  3. Citind descrierea mi-am adus aminte de un film cu Johnny Depp (Fereastra secretă / Secret Window) în care el este scriitor și se trezește într-o dimineață la ușă cu unul dintre personajele lui, însă nu o tânără ca Billie, ci un redneck care îl amenință cu pușca :)) Frumoasă recenzia, mi-a facut placere sa citesc ceva bine scris!

  4. Felicitari pentru recenzie si succes in aceasta campanie!
    Eu citesc acum aceasta carte si pur si simplu, nu azm cuvinte, imi place atat de tare 🙂
    Am vazut ca vrei sa incepi PS Te iubesc, sa nu eziti, e o carte superba ce trezeste multe emotii prin intermediul emotiilor personajelor, cred ca vei sta si in aceasta seara pana tarziu sa termini cartea 🙂

  5. Hei Simo, eu vroiam sa te intreb daca ai apucat sa citesti The Guardian Angel? Eu imi amintesc ca tu ai fost prima care i-a facut recenzie….daca ai citit-o ce parere ai de ea? Oh ,si iubesc cartea asta.

  6. Am fost cat pe ce sa aleg si eu aceasta carte pentru campanie si in ultimul moment am ales altceva… acum imi pare rau citind recenzia ta 🙂 o tin minte pentru data viitoare!!

  7. M-ati facut curioasa cu recenziile pentru aceasta carte(tu si roxtao)! 😀 Nici eu nu i-am dat o foarte mare importanta acestei carti insa as dori sa o citesc si eu si sper sa imi placa la fel de mult ca si voua!

  8. Aceasta carte, pot spune ca m-a pacalit. M-a facut sa cred in acea fata cazuta din carte pana la final, desi am intuit de la inceput finalul.
    M-a fascinat aceasta povestea. Il ador pe Gullaume Musso si felul cum scrie.

Lasă un răspuns

