Recenzie: Legaminte de Ally Condie

Aceasta carte mi-a fost oferita pentru recenzie de libraria online Libris. Multumesc mult!
Pentru cine nu stie, libraria online Libris ne ofera si o mare varietate de carti in engleza. Deci nu ezitati si comandati cartile voastre preferate.

Mi-am dorit foarte mult sa citesc Legaminte. Imi amintesc cat de bucuroasa eram cand am aflat ca editura Litera va publica. Din pacate nu am reusit sa o citesc exact atunci cand a aparut dar mai bine mai tarziu decat niciodata nu?
Ei bine, am citit o multime de recenzii pozitive despre carte, iar una din blogeritele mele favorite din Ungaria o lauda tare mult, asa ca am decis sa nu mai astep, trebuie sa o citesc si eu.
Imi plac foarte mult distopiile, si aveam asteptari mari de la aceasta carte.
Acum dupa ce am terminat-o, pot spune ca este o lectura interesanta, autoarea a reusit sa ma surprinda in mod placut, creeand o lume distopica nemaiintalnita in alte carti.Mi-a placut ca povestea este originala, dar ceea ce NU mi-a placut este coperta.
Da, ma oftic ca au schimbat-o. Cea originala avea mare legatura cu povestea, deoarece o infatiseaza pe Cassia, personajul principal, imbracata in rochia ei verde de la Banchetul Alegerii si este inchisa in balonul de sticla, care semnifica ca ea se simte inchisa in lumea Societatii care o conduc viata.
Bine, nu mai analizez coperta originala si nu ma mai enervez din cauza ei. Am trecut deja peste acest lucru:))
Cum am mai mai spus, povestea este originala, cel putin eu nu am mai citit despre asa ceva inca.
Personajul principal este Cassia, o fata de saisprezece ani care traieste intr-o lume condusa de o Societate. Ei hotaresc tot. Ce sa manance, cu ce sa se imbrace, si chiar si cu cine sa se casatoreasca.
Cand ea afla ca perechea ei este Xander, prietenul ei din copilarie, ea considera acest lucru perfect pana cand pe miocardul ce contine informatii despre perechea ei, apare imaginea unui alt baiat. A lui Ky, insa acesta nu poate avea o pereche, deoarece este o Aberatie.
De la aceata intamplare, lumea Cassiei se intoarce cu susul in jos. Increderea ei deplina in societate se destrama si incepe sa vada ca lumea in care a trait pana acum nu este asa de perfecta precum pare. Dar acum oare ce se va intampla cand ea incepe sa se indragostesca de Ky?
Recomand cartea tuturor, daca iubiti cartile distopice, nu trebuie sa va lipseasca aceasta carte din biblioteca. Eu una abia astept volumul doi, sunt curioasa cum va evolua povestea.

Titlu: Legaminte (Legaminte #1)
Titlu original: Matched (Matched #1)
Autor: Ally Condie
Pagini: 318
Editura: Litera
Traducere: Laura Blebea
Punctaj: 3,5/5 (din cauza copertii)
Comanda aici.
Coperta originala:

4 gânduri despre „Recenzie: Legaminte de Ally Condie

Lasă un răspuns

