Recenzie: Julieta de Anne Fortier

Aceasta carte am primit pentru recenzie de la libraria AdevarulShop. Multumesc mult.

Cartea aceasta o aveam de foarte mult timp pe lista de to read. Mi-a placut foarte mult descrierea si vroiam foarte mult sa o citesc.

Tu ce ai face daca ai descoperi ca stramoasa ta este nimeni alta decat Julieta lui Shakespeare?” aceasta fraza m-a „prins” ca sa zic asa. Imi place foarte mult povestea tragica a lui Romeo si Julieta, iar o carte care sta la baza acestei povesti, la mine este intotdeauna bine venita.

Cartea ne prezinta doua povesti concomitente insa la 600 de ani diferenta. Prima poveste este cea a lui Julie Jacobs, care dupa moartea matusii sale, afla ca aceasta a lasat intreaga ei avere lui Janice, sora geamana a lui Julie.

Cand crede ca totul este pe cale sa se ruineze, ii este indemanata o scrisoare scrisa de matusa ei, si care ii dezvaluie adevarata ei identitate si niste secrete care au fost ascunse timp de secole. Julie afla ca numele ei adevarat este Giulietta Tolomei si este descendenta a lui Julieta lui Shakespeare. Scrisoare ii mai promite si o comoara, de aceea ea calatoreste in Siena sa afle povestea adevarul care sta in spatele scrisorii, insa habar nu are ca pericolul o pandeste la fiecare colt.

A doua poveste este cea a lui Giulietta Tolomei care a trait in anul 1340, si aflam ca Shakespeare a alterat povestea lui Romeo si a Julietei, povestea s-a intamplat cu totul altfel.

~SPOILER~ (atentie, daca nu vreti sa aflati spoilere nu cititi acest paragraf si sariti la Spoiler end)

Dupa ce familia ei a fost ucisa de Salimbeni, Giulietta jura sa se razbune pe acesta, singura ei familia a ramas sora ei geamana, Gianozza si unchiul ei. In timpul calatoriei catre casa unchiului ei, Giulietta o cunoaste pe Romeo Marescotti, si se indragostesc. Insa unchiul Giuliettei, ca sa puna capat dusmaniei cu familia Salimbeni, o promite sa o dea in casatorie pe Giulietta batranului Salimbeni. Crezand ca Romeo a fost ucis ea se castatoreste cu Salimbeni, doar ca sa-l ucida in noaptea nuntii,  insa planul ei nu s-a realizat, astefl incat  ea tese un blestem asupra Salimbenilor care va fi vie chiar si peste 600 de ani.

~SPOILER END~

Mi-a placut mult faptul ca am putut afla in acelasi timp cele doua povesti, si cum Julie incearca sa dezlege misterul mortii parintilor ei, care au murit preupunand intr-un accident, insa ea afla ca de fapt au fost ucisi.

Mi-a placut stilul de scriere a autoarei, si ne descriere orasul Siena foarte detaliat, incat m-a facut sa doresc sa ajung si eu intr-o zi acolo ;)).

Intitial am crezut ca cartea este un tipic chik-lit, insa m-am inselat, are  elemente chic-lit, dar regasim si niste elemente de thriller/susupans/mister, care este o combinatie perfecta, zic eu.

Fiecare captitol incepe cu un citat din Romeo si Julieta, acest lucru mi-a placut foarte mult, si sa va mai spun ceva, care sper sa va determine sa cititi cartea, in carte va aparea si un Romeo, deci poate, se va forma povestea de dragoste de acum 600 de ani.

Pot sa spun ca toata cartea se invarte in jurul mormantului lui Giulietta si a lui Romeo, care dupa documentele gasite de Julie, ascunde o comoara. Toate personajele cartii au ceva de ascuns, initial am crezut ca Janice, sora geamana a lui Julie, acunde ceva, dar autoarea m-a condus pe o pista falsa. Incepand cu Umberto, majordomnul matusii fetelor, care acunde cel mai mare secret dupa parerea mea, terminand cu Alessandro, un Romeo al zilelor noastre, fiecare ascunde cate o parte din puzzle-ul format.

Eu recomand tuturor cartea, daca v-a placut poveste lui Romeo si Julieta a lui Shakespeare atunci cu siguranta va va acapara poveste Giuliettei si a lui Romeo a lui Anne Fortier.

Titlu: Julieta
Titlu original: Juliet
Autor: Anne Fortier
Editura: Polirom
Pagini: 571
Traducere: Mihaela Negrila
Punctaj: 5/5
Comanda aici.
Un gând despre „Recenzie: Julieta de Anne Fortier

Lasă un răspuns

