Recenzie: Urâţii de Scott Westerfeld

Aceasta carte mi-a fost oferita de editura CORINTeens pentru recenzie. Multumesc mult.

De mult timp vroiam sa citesc aceasta carte. Chiar anul trecut ma gandeam oare sa-mi cumpar in limba maghiara, deoarece imi era mai accesibila decat in limba engleza.

Dar cand am aflat ca editura Leda (CORINTeens) va publica, am decis sa astept editia in limba romana.

Cand am inceput cartea, sincer nu stiam la ce sa ma astept. Bine, este o carte distopica, dar subiectul este unic, nu am mai citit despre asa ceva pana acum.

Dar sa va povestesc ceva despre carte.

Tally este abia asteapta sa implineasca saisprezece ani, deoarece atunci va deveni frumoasa. Cartea prezinte un viitor distopic unde oamenii cu fetele normale sunt trasnformatii in frumuseti aparte, cu chipul perfect fara cusur.

Cine are o faţa normala sunt considerati urâţi, dar odata cu venirea varstei de saisprezece ani, cei “urâţii” trec printr-o operatie estetica si vor deveni “frumosi” asa cum este toata lumea.

Asa cum am zis, Tally abia asteapta acest lucru.

Ea va deveni prietena cu Shay, care va implini odaca cu Tally varsta de saisprezece ani, deci impreuna vor deveni frumoase. Insa Shay nu vrea sa devina o frumusete si fuge din oras in Tinutul de Fum, care este un loc unde traiesc cei care au refuzat operatia si acum traiesc in salbaticie cu chipul lor “urât”

Mi-a placut de Shay, era o fata curajoasa si mereu era gata sa faca niste farse.

Din cauza lui Shay, Tally este obligata sa mearga si ea in Tinutul de fum ca si spiona, si sa ii tradeze daca vrea sa devina “frumoasa”

Acum probabil va intrebati de ce este asa de importanta frumusetea cand un chip normal (urat) poate sa fie deasemenea frumos. Eu intr-un fel o inteleg pe Tally, toata viata si-a trait cu gandul ca este “urata”, societatea i-a implementat aceasta idée, iar intr-o lume a frumosilor, este normal ca se simtea exclusa.

Mi-a placut la Tally ca odata ajunsa in Tinutul de Fum a inteles ca poate acesti oameni nu sunt asa de “urâti” precum credea ea. Sunt doar normali.

Aici ea il intalneste pe David, care este un fel de indrumator deorece parintii lui au fundat Tinutul de Fum.

Tally se sinte din ce in ce mai atrasa de David si decide sa ramana in acest loc, mai ales ca afla un secret terifil despre “frumusete”. Insa Tally comite o greseala ireparabila, care va pune in primejdie vietile tuturor din Tinutul de Fum.

Mi-au placut personajele, si mi-a placut cum a evoluat Tally, la inceput era o pustoaica care nu vroia altecva decat sa fie frumoasa, dar pe parcurs a devenit mai matura si a reusit sa intelega ca frumusetea nu inseamna nimic, un chip frumos nu inseamna si o minte frumoasa.

Mi-a placut mult cartea, este o lectura care te tine in suspans si in curizitate, si tot ma intrebam oare pana la urma Tally va deveni frumoasa? Ei bine eu stiu deja raspunsul, dar daca voi vreti sa aflati trebuie sa citit carteaJ). Celor care ii plac cartile distopice, sunt sigura ca o sa-i placa si aceasta cartea. Eu una abia astept volumul doi, deoarece finalul volumului unu m-a lasat sa stau pe ghimp:). Deci daca nu ati citit-o pana acum, sper sa o faceti cat mai repede.

Titlu: Uratii (Uratii #1)
Titlu original: Uglies (Uglies #1)
Autor: Scott Westerfeld
Pagini: 414
Editura: CORINTeens
Traducere: Julia Kretsch
Punctaj: 4/5
Comanda aici.
24 de gânduri despre „Recenzie: Urâţii de Scott Westerfeld

  1. stii, imi place ca se trateaza un subiect foarte important, adica nevoia asta de a fi cu totii perfecti… si operatiile estetice. cred ca orasul uratilor putea fi prezentat ceva mai bine, dar per ansamblu mi-a placut. iar finalul ma lasat cu gura apa…:)

Lasă un răspuns

