Recenzie: Divergent de Veronica Roth

Aceasta carte am primit de la editura Leda pentru recenzie. Multumesc mult.

Am auzit foarte multe pareri bune despre Divergent, si sincer abia asteptam sa apara si la noi. E drept, nu am citit indata ce a aparut pentru ca atunci alte carti au avut prioritate, dar cum nu am putut rezista tentatiei, am inceput sa o citesc.
Nu pot sa zic ca mi-a indeplinit toate asteptarile, dar cu siguranta este o carte ce nu trebuie ratata.
Intr-un Chicago distopic, societatea este impartita in cinci fractiuni, Candoarea-cei sinceri, Abnegatia-cei altruisti, Neinfricarea-cei curajosi, Prietenia-cei pasnici si Eruditia-cei inteligenti.
In acest oras traieste si Beatrice, o fata de saisprezece ani din Abnegatie, care se pregateste de ziua in care va trebui sa-si aleaga singura fractiunea. Poata sa ramana alaturi de parintii si fratele ei in Abnegatie sau…poate sa-i paraseasca si sa fie devotata unei alte fractiuni.
Mi-a placut atmosfera din carte, mi s-a parut asa de intensa si intodeauna se intampla ceva neasteptat.
Dar sa ne intoarcem la Beatrice (imi place numele ei).
Ea face o alegere neasteptata care ii va suprinde pe toti deoarece decide sa paraseasca Abnegatia si sa alture Neinfricatilor.
In timpul initierii ea isi alege un alt nume, Tris, si se straduieste sa treaca testele. Dar nu totul este atat de usor precum pare.
Aici ea face cativa prieteini dar si dusmani, care vor cu orice pret sa scape de ea.
Insa Tris mai ascunde un secret care poate sa-i aduca moartea.  Dar nu aceasta este cea mai mare problema, deoarece un lucru teribil este pe cale sa se intample, si habar nu are ce sa fac.
Four, instructorul ei este alaturi de ea, insa si el trebuie sa invinga propriile temeri.
Cum am mai spus, mi-a placut mult cartea, m-a tinut lipita de pagini, si actiunea a fost asa de alrta ca nici nu am constatat ca am ajuns de la jumatatea cartii.
Mi-au placut majoritatea personajelor, Tris, este un personaj puternic, cu picioarele pe pamant, insa cu greu poate uita familie ei din Abnegatie, si cateodata se intreaba daca a facut oare alegerea corecta. In cateva momente mi s-a parut putin egoista, (dar cine nu este in lumea de azi), insa este foarte curajoasa si neinfricata.
Four, instructorul novicilor, este si el un personaj puternic si curajos, mi-a placut de el. Incearca sa-l ajute pe Tris, insa este cateodata incapatanata si neasculatoare.
Mi-au placut si prietenii lu Tris, Christina, Will, Uriah. Chiar daca dintr-un punct de vedere sunt rivali deoarece doar primi 10 clasati vor putea ramane in facitune. Ceilalti vor trai in afara factiunilor, in saracie.
Cum am mai spuns, chiar daca sunt rivali tot nu s-au comportat ca si Peter, un alt novice si dusmanul lui Tris.
El incearca din rasputeri sa o scoata din joc cu orice pret. Dar trebuie sa admit ca m-a surprins finalul in legatura cu el.
Finalul cartii este unul trist, cel putin pe mine m-a intristat, si lasa de inteles ca trebuie sa existe o continuare. Chiar sunt curioasa ce se va intampla in volumul doi.
Nu trebuie sa ratati aceasta carte, mie chiar imi plac cartile distopice, si recomant tuturor. Deci puneti mana cat mai repede pe Divergent:D

Titlu: Divergent (Divergent #1)
Titlu original: Divergent (Divergent #1)
Autor: Veronica Roth
Pagini: 446
Editura: Leda
Traducere: Adrian Deliu
Punctaj: 4,5/5
Comanda aici.
24 de gânduri despre „Recenzie: Divergent de Veronica Roth

      1. Felicitari. Cartea este foarte frumoasa, si are un subiect diferit fata de ceea ce am citit pana acum. Sper sa-ti placa si tie.

Lasă un răspuns

