Recenzie: O zi din sapte de Lauren Oliver

Aceasta carte mi-a fost oferita de libraria online Libris, multumesc mult.

Deci am ramas fara cuvinte, aceasta cartea este mai mult decat SUPERBA.
Acum mai mult de un an cand am vazut cartea pe Goodreads am stiut ca trebuie neaparat sa o citesc. Am asteptat un an dupa ea si credeti-ma asteptarea a meritat din plin.
Mi-e cam greu sa scriu aceasta recenzie, cred ca sunt inca sub influenta cartii.
Cei care cred ca aceasta carte este una tipica fantasy, si cu un “au trait fericiti pana la adanci batreneti” se vor insela amarnic. E o carte mult mai multa, cred ca poate fi considerat o lectie de viata.

Samantha Kingston are tot ceea ce toti adolescentii viseaza, frumusete, popularitate, prietene bune si un iubit atragator, si a crezut ca aceste lucruri sunt de ajuns.
A crezut ca este de ajuns sa te consideri “cea mai tare din parcare” :)) sa filtrezi cu profesorul tau de mate si sa o numesti pe Juliet Sykes psihopata impreuna cu prietenele tale cele mai bune. Insa intr-o noapte are loc un accident si viata ei se opreste aici. Sau…..poate nu chiar.
Ea se trezeste dimineata, dar isi aminteste totul ce s-a petrecut cu ( o zi in urma) dar ea isi traieste din nou ziua de 14 februarie, ziua mortii sale….iar si iar si iar.
Cartea prezinta o zi tipica din viata unei fete din clasa a 12-a, cand crezi ca toata lume iti este la picioare, ca lumea e a ta si ca o sa traiesti vesnic. Cred ca multi care traiesc varsta adolescentei gandesc asa.
Citind cartea am realizat ca povestea lui Sam, poate fi povestea vietii oricarei dintre noi. Nu conteaza ce varsta ai sau ce viata duci, intr-o clipa totul poate sa dispara.
Oricine cine a citit sau o sa citeasca cartea o sa inteleaga diferit mesajul acestuia.
Sam, a murit in acel accident in aceea noapte, dar a primit sapte sanse sa-si indrepte greselile. Fiecare zi a trait-o altfel, pana cand a realizat ce a gresit in fiecare. Fiecare zi a fost o lectie la finalul caruia a invatat lucruri marunte, dar care la final s-au dovedit lucruri mai importante decat si-ar fi imaginat vreodata.
Incercand in fiecare zi sa-si indrepte cate ceva ca sa-si salveze propria viata, dar in ultima zi realizeaza ca poate nu doar viata ei s-a sfarsit in ziua de 14 februarie, poate mai exista cineva care asteapta sa fie salvata. Oare ce va face Sam? Oare poate sa-si salveze propria viata? Sau poate nu chiar viata ei trebuie sa-si salveze ci ceva mai importanta decat acesta? Voi ce ati face in locul ei?
Voi ce ati face daca ar trebui sa va traieti ziua mortii voastre iar si iar, fara sa stiti de ce? Ati incerca sa gasiti macar raspunsuri? Si daca ati crede ca poate exista un mod sa iesiti din toate astea, ce ati alege? Sa traiti viata voastra pe care ati crezut pana acum perfecta sau sa salvati viata cuiva pe care pana acum i-ati displacut si i-ati numit psihopata? Si daca ati alege varianta a doua, oare viata ta poate sa continue cum a fost pana acum?
Sunt multe intrebari stiu, dar i-a ganditi-va putin, viata nu este plina oare de intrebari?

Recomand aceasta carte tuturor indiferent de varsta, daca nu intelegeti finalul, sugerez sa recititi inca o data, deoarece este unul foarte patrunzator si intr-un fel si asteptat dar si neasteptat.

Sunt sigura ca aceasta carte imi va ramane intiparita in mine pentru multa vreme,  m-a facut sa reflectez asupra vietii, si ca aceasta se poate sfarsi in orice clipa. Lumea nu este perfecta, iar oamenii care traiesc in ea sunt pe departe de a fi perfectii. Chiar daca ar exista ceva perfect, insasi perfectul ar fi ceea ce ar strica.
Cei care ati avut dubii in privinta acestui carti, eu zic sa le uitati, ci incepeti sa cititi cartea, sunt sigura ca va va schimba viziunea asupra vietii.

Titlu: O zi din sapte
Titlu original: Before I Fall
Autor: Lauren Oliver
Pagini: 378
Editura: Litera
Traducere: Laura Frunza
Punctaj: 6/5
Comanda: libraria online Libris
24 de gânduri despre „Recenzie: O zi din sapte de Lauren Oliver

  1. Pana acum eram…trebuie sa citesc cartea asta,dar mai am atatea altele in fata pe lista…poate sa mai astepte. Acum sunt: Deeee Ceeee nu am citit cartea asta??? Ei bine, se pare ca ai reusit sa faci sa urce in lista mea de trebuie citit…Presupun ca , cartea iti trimite un multumesc:))

    1. Vezi, asta intreb si eu, de ce nu ai citit? Dar te inteleg, sunt foarte multe carti si nu aveai de unde sa sti cum este aceasta carte. Dar sper sa poti citi si tu curand, sunt curioasa tie cum o sa-ti placa:)

  2. ”M-a facut sa reflectez asupra vietii, si ca aceasta se poate sfarsi in orice clipa.” – înseamă că e foarte bună. În principiu așa este… ”trăiește ca și cum ai muri mâine, învață ca și cum ai trăi veșnic” – după deviza asta ar trebui să ne ghidăm cu toții.

  3. Cu adevarat este o carte superba. Am citit-o cu sufletul la gura…. pur si simplu nu ma puteam dezlipi de ea… Este foarte frumoasa… Are dreptate Simona… chiar merita sa lasi toare cartile deoparte si sa o citesti pe aceasta… pentru ca este absolut divina… Te face sa realizezi ca viata poate sa-ti dea oricand o noua sansa, chestia e sa stii sa profiti de acest lucru. Asadar o recomand sa o cititi. Cand mi-am cumparat-o a fost mai mult in gluma ca un cadou din partea colegilor mei, dar acum ma bucur ca nu am ales alta carte. Asta e cartea care m-a cucerit din prima. Chiar merita sa o cititi. Mult succes!

  4. Chiar acum citesc această carte și chiar dacă sunt numai la început, pot spune că îmi place. După ce am citit recenzia ta, mi s-a părut brusc și mai interesantă. Sigur nu o să o las necitită. :3

    1. Cartea este foarte frumoasa, nu este genul de carte cu un o poveste de dragoste si in care au trait fericiti pana la adanci batraneti. De aceea mi-a placut si mie foarte mult, pentru ca iese din obisnuitul tipar si abordeaza subiecte importante din viata unui om. Dupa ce am citit-o, pe mine m-a marcat. Am avut nevoie de ceva timp ca sa-mi revin, si cu siguranta am invatat multe lucruri din carte. Nu pot decat se recomanda tuturor.

Lasă un răspuns

