Recenzie: Ingerul mecanic de Cassandra Clare

Aceasta carte mi-a fost oferita de editura Leda pentru recenzie, multumesc mult.

Ingerul mecanic este o carte pe care cu siguranta nu trebuie ratata.
Daca ati citit volumele din seria Instrumente mortale, atunci cu siguranta o sa va placa si acest prin volum din prequelul ei, Dispozitive Infernale. In cazul meu s-a intamplat sa imi placa chiar mai mult decat Orasul Oaselor.
Nu m-am plictisit nici o clipa de ea, actiunea se petrece intr-un mod alert, iar autoarea a reusit sa prezinta o Anglie in plina epoca Victoriana.
Autoarea ne reda foarte bine o Anglie cum nu am mai vazut, cu toate petrecerile sumptoase, si rochii cu corset, insa nu lipsesc nici Vanatorii de umbre, magicieni, vampirii si alte fiinite supranaturale din Lumea de Jos.
La inceput facem cunostinta cu Tessa Gray, o adolescenta care ajunge in Anglia pentru a-si gasi fratele, insa ea este rapita de catre Surorile Intunecate si este promisa Magistrului.
Dar oare ce vor acesti “oameni” de la ea? Insa repede isi da seama ca Surorie sunt pe departe de a fi oameni, si ca este posibil ca nici ea nu este atat de umana.
Mi-a placut mult de Tessa, este un personaj puternic si isi iubeste profund fratele chiar daca acesta nu merita afectiunea ei.
Dupa o serie de intamplari ea ajunge la Institutul din Londra a vanatorilor de umbre. Ea il cunoase pe Will, Jem si Jessamine, dar si cu Charlotte  Henry.
La inceput am crezut ca o sa gasesc in Tessa, Will, Jem si Jessamine niste asemeneri cu Clary, Jace, Alec/Simon si Isabele, din Instrumente Mortale, dar dupe ce am cunoscut mai bine aceste personaje am realizat ca nu au nimic in comun. Sunt total diferiti, iar acest lucru mi-a placut.
Will este un vanator de umbre cam obraznic si tipicul “baiat rau”, dar incepe sa nutreasca niste sentimente fata de Tessa. Citind cartea am avut sentimente diferite in legatura cu Will, cateodata mi s-a parut un personaj puternic si cu “inima la locul lui”, dar au fost momente (destul de multe) cand mi s-a parut egoist si lipsit de sentimente, ca nu-l intereseaza nimeni si nimic doar propria lui persoana.
Jem este opusul total a lui Will, este baiatul bun, ascultator si gata sa sara in ajutorul oricui. Mi-a placut mult de Jem, si chiar mi-e frica de ce se va intampla cu el in urmatoarele volume. Daca ati citit cartea stiti la ce ma refer.
Jessamine este si ea un vanator de umbre, insa mai degraba ea isi doreste sa fi fost altceva. Viseaza sa se casatoreasca si sa lase in urma viata pe care o duce acum. Sunt chiar curioasa cum va evolua peronajul ei in urmatoarele volume.
Din carte nu lipsesc nici luptele cu creaturile din Lumea de Jos, si dupa ce am citit cartea am inteles si semnificatia titlului, a cartii si a seriei (Ingerul mecanic, Dispozitive infernale), abia astept sa aflu mai multe detalii in legatura cu ingerul mecanic al Tessei, sunt sigura ca are o semnificatie importanta.
Mi-au placut citatele la inceputul ficarei capitol. Cum am mai spus, aceasta carte nu trebuie ratata, are tot ceea ce trebuie sa aiba o carte fantasy, deci daca nu ati citit pana acum, nu mai asteptati nici o secunda si puneti mana pe ea cat mai repede posibil, nu veti regreta.
La final va las citatul la inceputul capitolulul al 17-lea.
“ Zidul gradinii si vechiul turn bisericesc
   S-au innegrit de ale toamnei ploi,
   Si vanturi aspre ne tot prevestesc
   Ca intunericul e iarasi peste noi. “
(Emily Bronte – Vechiul turn bisericesc)

Titlu: Ingerul Mecanic (Dispozitive Infernale #1)
Titlu original: Clockwork Angel (Infernal Devices #1)
Autor: Cassandra Clare
Pagini: 399
Editura: Leda
Traducere: Shauki Al – Gareeb
Punctaj: 5/5
Comanda: LedaLibris
25 de gânduri despre „Recenzie: Ingerul mecanic de Cassandra Clare

      1. Nu stiu cand o sa reusesc, e criza :))
        Auzi nu stiii, daca nu am sponsorizare de la leda, dar vreau sa fac un concurs, trimit ei cartile sau trebuie sa le cumpar eu?

      2. Pai mai intai trebuie sa ti se aprope sa faci un concurs. Daca ai aceasta aprobare trimit ei cartea pe care vrei sa dai la concurs, si tu va trebui sa trimiti castigatorului.

  1. Mi-a placut mult cartea aceasta, chiar mai mult decat Instrumente mortale si astept volumul 2 cat mai repede pentru ca nu pot sa mai rezist fara replicile ironice ale lui Will :)) Insa, mie cel putin, mi se par asemanatoare personajele lui Will si Jace, au umorul in sange daca e sa zic asa :)) acelasi tip de caracter.

    1. Da, si mie mi-a placut mai mult decat Orasul Oaselor. Poate ca mie de aceea nu am gasit o asemanare intre personajele Will/Jace ca eu am citit doar primul volum din Instrumente Mortale, abia acum am inceput sa citesc Orasul de Cenusa.

Lasă un răspuns

