Recenzie: Angelologia de Danielle Trussoni

Angelologia, volumul 1 din duologia Angelologia de Danielle Trussoni

angelologia_1_produsDescriere oficială:

Evangeline era o copilă atunci când tatăl ei a încredinţat-o măicuţelor de la mănăstirea St. Rose. La douăzeci şi trei de ani, descoperirea unei scrisori din 1943 îi revelează tinerei o istorie secretă de acum o mie de ani, un străvechi conflict între Societatea Angelologilor şi nephilimi, descendenţii rezultaţi din împreunarea îngerilor cu oamenii.

Generaţii întregi de angelologi şi-au pus viaţa în slujba anihilării nephilimilor, iar misiunea lor, căreia Evangeline i-a fost de mult menită, o poarta din bucolica ei mănăstire în centrul opulenţei newyorkeze.

Angelologia, un roman care musteste de istorie şi de personaje captivante, împleteşte tradiţia biblică, mitul orfic şi viziunea miltoniană a paradisului pierdut într-o poveste fascinantă, despre oameni obisnuiţi prinşi într-o luptă care va decide soarta omenirii.

Recenzie

Când am văzut această carte pe site-ul editurii Litera, am fost foarte atrasă de numele acesteia, Angelologia. Am ştiut că trebuie să însemne ceva cu îngeri, cum ilustrează şi coperta. M-a făcut foarte curioasă şi cum am citit multe păreri bune despre carte, am achiziţionat-o.

Cartea prezintă numeroase personaje care par să aibă o legatură importantă. Acţiunea se învârte în jurul unei lire care se spune a fost a lui Orfeu şi care prin muzica sa poate elibera pe Veghetorii întemniţaţi sub pământ şi poate să ofere o putere nemaiîntâlnită nephilimilor ( copii rezultaţi din împerecherea îngerilor cu oamenii).

Unul dintre personaje principale este Evangeline, o măicuţă de 23  de ani care trăieşte în mănăstirea St.Rose. Mama ei a fost ucisă iar tatăl ei a încredinţat-o măicuţelor cand era încă un copil.images

La mănăstire, ea descoperă o scrisoare din anul 1943 scrisă de Abigail Rockefeller adresată maicuţei Innocenta. Această scrisoare îi dezvăluie existenţa unei societăţi secrete iar membrii acesteia au misiunea să lupte cu Nephilimii.

Mi-a plăcut de Evengeline, este un personaj bine creat. Este curajoasă, puternică şi spre finalul cărţii evoulează foarte mult, se maturizează.

Un alt personaj important este Gabriella Valko, bunica lui Evangeline, care este angelolog şi care cu mulţi anii în urma a contribuit la găsirea lirei, însă lira a fost ascunsă din nou

Cartea este împărţită în trei ierarhii. În prima ierarhie acţiunea se petrece în anul 1999, Evangeline începe să descopere secretele propriei familii şi află de existenţa creaturilor care i-au ucis mama.

A doua ierarhie ne duce în anul 1939, aici este prezentată viaţa Gabriellei Valko şi expediţia care duce la găsirea lirei.

A treia ierarhie ne aduce din nou în anul 1999 însă de data asta acţiunea se complică. Percival Grigori, un nephilim malefic măcinat de o boala care îi scurtează zilele şi crede că lira va fi salvarea lui.

Povestea este puţin complicată însă este foarte bine scrisă, personajele sunt foarte bine conturate, iar faptul că toate personajele au o legătura între ele m-a surprins. Povestea este ca un puzzle iar spre final realizam faptul că fiecare secvenţă din carte are un rol important în rezolvarea misterelor..

„Fraţii mei au căzut în genunchi, transpuşi din cauza spectacolului înspăimântător de dinaintea ochilor noştri. În inima muntelui, cât vedeai cu ochii, se înşirau nenumărate temniţe în care se adăposteau sute de făpturi maiestuoase.”
(Clematis)

Ce mi-a plăcut: povestea, personajele, structura cărţii, finalul surprinzător

Ce nu mi-a plăcut: unele părti mi s-au părut puţin plictisitoare

Punctaj: 4/5

Titlu: Angelologia (Angelologia #1)
Titlu original: Angelology (Angelology #1)
Autor: Danielle Trussoni
Pagini: 736
Editura: Litera
Traducere: Mariana Piroteală
Comandă aici.
Coperta originală:
23 de gânduri despre „Recenzie: Angelologia de Danielle Trussoni

  1. Si mie mi-a placut foarte mult.Este o carte foarte bine scrisa,documentata, mult peste alte carti cu aceeasi tematica-ingerii.( ex:”Damnare”,”Ingerul noptii”).Ma bucur nespus ca va aparea si continuarea (mie, cei de la litera mi-au spus ca nu va o continuare!!)

  2. si mie mi-a placut mult acest volum.mi s-a parut foarte interesant faptul ca facea referire la pasaje din Biblie care vorbesc despre ingerii cazuti si urmasii lor,nephilmii.ma bucur ca autoarea scrie o continuare si sper ca editura litera sa o publice 🙂 pana atunci astept cu nerabdare urmatoarele volume din seriile damnare si ingerul nopti.

    1. Si eu ma bucur ca autoarea continua seria. Si eu abia astept urmatoarele volume din Damnare si Ingerul Noptii sper ca Litera sa publice cat mai repede

      1. Nu. Filmul Fallen este după cartea Fallen (Damnare) de Lauren Kate. Primele trei volume ale seriei, au apărut și la noi la editura Litera.

      2. Cu plăcere. Recomand și seria Damnare dacă nu ai citit-o încă. Anul acesta editura Litera va reedita primele trei volume și va publica volumul patru.

  3. absolut geniala cartea! desi este voluminoasa am reusit sa o citesc intr-o saptamana desi lucrez 12 ore pe zi…dar ajunsesem sa nu dorm noaptea ca sa o citesc….astept cu nerabdare sa pot achizitiona si continuarea volumului!

  4. :(((( si eu am auzit foarte multe lucruri bune despre ea, dar… as vrea sa va intreb, are cineva cartea in format electronic, nu sunt din tara si nu o gasesc pe aici…

Lasă un răspuns

